Optymalizacja biznesu

kalkulator 4Firmy ciągle dążą do optymalizowania procesów, redukcji kosztów i zwiększania konkurencyjności. Bez względu na wielkość, profil działalności czy zasięg, przychodzi moment na rozpoczęcie działań wewnątrz działów zakupów, które umożliwiają osiągnięcie tych celów. Jest to możliwe dzięki pracującym tam specjalistom i menedżerom. Sprawne działanie i odpowiednia strategia działu zakupów mają bezpośredni wpływ na rachunek zysków i strat w przedsiębiorstwie. Jego optymalizacja pozwala na wykorzystanie dotąd niedostrzeganych możliwości redukcji kosztów. Mogą one być powiązane zarówno z głównym obszarem działalności przedsiębiorstwa, jak i z działaniami pozornie nieistotnymi z punktu widzenia prowadzenia biznesu. Redukcja kosztów w obszarze zakupów to przede wszystkim krytyczna analiza pozyskiwanych kategorii produktów, usług i dostawców oraz szukanie możliwości konsolidacyjnych i substytucyjnych dostępnych na rynku. Szczegółowo rozpatrując poszczególne kategorie zakupowe, można odkryć obszary z mniejszym lub większym potencjałem oszczędności. Mogą to być: drobne oszczędności przy olbrzymich wolumenach, transakcje na preferencyjnych zasadach lub dodatkowe korzyści wynikające z długofalowych relacji z dostawcami. Prawidłowa ocena dostępnych rozwiązań zależy przede wszystkim od tego, na ile dokładnymi i wiarygodnymi danymi dysponuje organizacja i jakie wnioski z nich wyciąga.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *